Google Türkiye’deki Kazançlarını Açıkladı

Teknoloji devi Google, Türkiye’de gerçekleştirdiği bir etkinlikte elde ettiği gelirleri açıkladı. Ayrıca şirket, 2021’da dört temel ürün ve hizmet kategorisiyle oluşturduğu ekonomik değer, 476 milyar TL’ye ulaşarak GSYH’nin yüzde 6,6’sına denk geldi.

Google, 2021’in dördüncü çeyreğinde gelirlerini beklenenin üstünde artırdı. Şirket tarafından daha önce yapılan tahminlere göre 72 milyar dolar olması beklenen dördüncü çeyrek geliri 75,3 milyar dolar olarak açıklandı. Bu da bir önceki yıldan yüzde 32 daha yüksek olduğu anlamına geliyor.

Alphabet yalnızca son çeyrek gelirleri açısından etkileyici bir sonuç almadı. Şirket ayrıca yıllık bazda da yüzde 41’lik bir artış yaşayarak 2021’de 257,6 milyar dolar (257,600,000,000) gelir elde etti.

Google Haritalar, kullanıcılara 39 milyar TL’lik yakıt ve zaman tasarrufu sağladı.

Etkinlikte değinilen diğer bir konu Google Haritalar’ın sağladığı gelir oldu. Şirketin açıklamasına göre Google Haritalar, kullanıcılarına 39 milyar TL’lik yakıt ve zaman tasarrufu sağladı. Ayrıca Türkiye’de 36 milyon kişinin Google Haritalar’ı kullandığını aktaran şirket, 2021 yılında Türkiye ekonomisine 2018’e oranla 3,3 kat daha fazla katkıda bulunduğunu açıkladı.

Google arama motoru zaman tasarrufu sağlıyor

Google yalnızca ekonomik alanda değer yaratmıyor, aynı zamanda kullanıcıların günlük hayatını kolaylaştırırken birçok konuda tasarruf etmelerine imkan sağlıyor ve bu sayede de tüketici refahına olumlu katkıda bulunuyor. Türkiye’de 50 milyondan fazla kişinin kullandığı Google Arama’ya günde ortalama 5 soru soruluyor. 2021 yılı içerisinde Türkiye’deki Google Arama kullanıcılarının yıllık zaman tasarrufu 2,3 milyar saate ulaşmış, Arama ürününün ücretsiz kullanımı ile tüketici refahında 21 milyar TL’lik artış gerçekleşmiştir.

Raporun öne çıkan bulguları:

  • Google ürünleri aracılığıyla desteklenen istihdam, 2021 yılında 1,9 milyona ulaşırken, 2025 yılında bu rakamın 2,3 milyonun üzerine çıkması bekleniyor.
  • Google reklam ekosisteminin oluşturduğu ekonomik katkının önümüzdeki 4 yıl içinde Türkiye’de iki katından fazla artması bekleniyor.
  • Google reklam ürünleri sayesinde fiziksel mağaza müşterilerinde yüzde 25 artış yaşandı.
  • Google reklamlarına harcanan her 1 TL işletmelere 3 TL ihracat geliri olarak dönüyor.
  • Rapordaki Akademetre işletme anketine göre 3,4 milyon işletmeden yaklaşık 1,7 milyonu Google Haritalar’ı aktif olarak kullanıyor.
  • Türkiye’de her 4 firmadan 1’i Google Haritalar ile entegre çalışabilen Google hizmetlerinden firma tanıtım ürünlerini kullanıyor.
  • Firma tanıtım ürünleri arasında en çok tercih edilen uygulama ise yüzde 94 ile Google İşletme Profili. Türkiye’de yaklaşık 900 bin işletme Google İşletme Profili’nden faydalanıyor.
  • 700 bini ise fazla mikro ve küçük işletme İşletme Profili kullanımı ile ek gelir artışı elde etti.

Dikkatinizden kaçmasın

spot_imgspot_img

En Çok Okunan Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

spot_imgspot_img